10/20/2007

Unwritten

沉默の未知`` 23:36:12
发现和你谈话回大受启发哈
沉默の未知`` 23:36:31
然后不安就消失了
沉默の未知`` 23:36:55
在我看来很复杂的事被你说下就简单很多了

说实话,我真的完全不觉得事情有多复杂。这个世界上的事情无非就两样:干,或者不干。选择与被选择。后来一直觉得黄黄他们是无病呻吟,把一些鸡毛蒜皮的小事看的那么重。难道这个世界上就没有其他更要紧的事情令她焦虑了么?从这一点可以看出她生活得比我幸福么?

来这里三年了,可以说我变化很大,内心。刚来的时候感觉自己已经很了不起了的样子,似乎懂得很多了,看透这个世界了,以为自己已经像一个大人一样了,对待什么事情都很冷静很超脱的样子,不管发生什么事情我就是这样冷冷的对付。那时候做了一个心理测试,心理年龄:48岁。

后来渐渐发现原来我还是那么嫩,什么都不懂,还有很多事情等着我去做。心态好像就这样慢慢的变年轻了,越来越单纯? 心理年龄是不是可以完全凭自己的意愿,你愿意多大就多大,你想让自己多年轻就多年轻? 我不久前刚刚又做了一次测验,这次的结果是25岁。 我觉得我的变化是变得有“斗志”了。是么?


The English Version is:

honestly, I dont think the things she said is complicated at all. why did she need to mourn about the departure of her roommate? what is wrong to have only 3people in a dormitory? she always worries about the trivial things which to me seem worthless to mention.
It has been three years since i came here. I m proud to say that i have changed during the time. i think i may become more optimistic, having a clear aim and being more willing to undergo any setbacks. overall, i just see the world as a better place where is full of opportunities and hopes. when i talked about my simple and optimistic views with one of my exschoolmates, he said:你真单纯啊. I m not sure whether i have grown to be more mature or degenerated to be simple-minded. but i m indeed happier now cos i realise the reason for me to live on this world and my indistinct goal despite the hardship on material things such as food and living circumstances. i know God has his plan for me to be here and to enjoy life i have to experience more. i used to be as the others youths in china, melancholic, aimless, bored with everything. I thought I had enough and was able to see through the human society. at that time(3 years ago when i just started in sec3), my mental age was 40+. a few weeks ago when i retook the teset, my mental age has dropped

No comments: